top of page

A Ford elektromos nagymacskája mátrix LED-es fényszórókat kap

A Ford számára nagyon fontos modell a Puma, mert a cég egyik, ha nem a legkelendőbb modellje. A Puma átvette a Fiesta szerepét, és a népszerű autóipari trendnek megfelelően emelt hasmagassággal rendelkezik. Tavaly és idén is a Puma volt a legkelendőbb autó az Egyesült Királyságban, de számos más európai országban is hasonló sikereket ért el. Ezért nem várt vele a márka vezetése, és megalkották a Puma elektromos változatát, de ha már hozzányúltak a modellhez, akkor a belsőégésű motorral ellátott változatot is megújították. Az e-autók területén sok modell azon bukik el, hogy a hatótávjuk nagyon rövid, illetve az áruk vetekszik egy prémium modell árával. A Renault volt talán az első európai gyártó, aki felismerte, hogy nem csak a tehetősek szeretnének elektromos autót, illetve nem a 3 tonnás behemót SUV-k fogják megmenteni a Földet a pusztulástól. Ezt a stratégiát követi most a Ford is. Mivel a márka számára rendkívül fontos ez a modell, ezért jelentős változtatásokat nem eszközöltek rajta. Az igazi módosításokat a motorház alatt találjuk. A Ford azt várja az elektromos változattól, hogy az autó a fiatalok körében lesz népszerű, ezért is használ nagyon harsány színeket, mint például a sárga, amelyet Electric Yellow Metallic néven rendelhetünk majd meg, ha szeretnénk a városban feltűnést kelteni. Na de nézzük is a részleteket, hogy milyen fényszórókkal kápráztat el bennünket ez a nagy múltú vállalat. 



Milyen fényszórók fogják megvilágítani az utat az új Ford Puma előtt? 

4,21 méteres hosszával a Puma Gen-E olyan modellek versenytársaként pozicionálja magát, mint a Škoda Elroq, a Kia EV3 és az Opel Mokka Electric. Mindegyik más és más. Elég, ha csak a Kia EV3-at emeljük ki ebből a hármasból és hasonlítjuk össze a Puma Gen-E modellel. Hát ég és a föld a két e-autó külső megjelenése. Az egyiket mintha vonalzóval rajzolták volna meg, a Pumán pedig szinte alig találunk egyenes vonalat. Éppen ezért, ahogy azt már fentebb említettük, vizuálisan csak apró részletek változnak a Puma belsőégésű motorral hajtott változatához képest. Elöl zárt hűtőrács, kicsit hatékonyabb mátrix LED fényszórók, hátul pedig nagyobb légterelő és fehér Puma felirat kapott helyet. De ha nem figyelünk ezekre a részletekre akkor nem igazán tudjuk megkülönböztetni a kettő modellt egymástól. A fényszórók külső formája szinte maradt a régi. A Puma Gen-E modell esetében a fényszórók nappali menetfénye egy befelé fordított G-betűt formáznak. Minden esetben LED-es fényszórókat kapunk elől és hátul egyaránt. Csak az nem mindegy, hogy milyen fejlettségi szinttel rendelkeznek ezek a modern lámpatestek.

 

Mely változat esetén kapjuk meg a LED-es mátrix fényszórókat? 

A beharangozott LED-es mátrix fényszórókat mindkét esetben csak a legdrágább modellek megrendelése esetén kapjuk meg. Ez azért elég elszomorító. Amennyiben a legolcsóbb benzines változattal szeretnénk hazatérni, akkor itthon 10.530.000 Forintot kell az asztalra tennünk. Ebben az esetben a Titanium felszereltség az, amelyet választottunk. Ilyenkor a projektoros LED-es fényszórókat kapjuk, sőt a nappali menetfény és a hátsó lámpáink is LED-es világítástechnológiával rendelkeznek. De ugyanez a helyzet az ST-Line, az ST-Line X változatok esetén is. Amennyiben LED-es adaptív mátrix fényszóróra vágyunk, mert ehhez kanyarfényt is kapunk, amelyek több fényt irányítanak a kanyar belső feléhez, akkor ehhez az ST változatot kell megrendelnünk, ami 14.880.000 Forintba kerül. Ez azért elég jelentős különbség. Természetesen ebben az esetben is LED-es hátsó lámpákat kapunk, amelyek egy kettévágott O-betűt formáznak. Amennyiben az elektromos változat mellett döntünk, amelynek a gyári adatok szerint a hatótávja 376 km, akkor kettő felszereltségi szint közül választhatunk. Az olcsóbbik változat esetén a projektoros LED-es fényszórókat kapjuk, Ebben az esetben 12.880.000 Forintot kell kifizetnünk. A Premium szint esetén pedig az adaptív-mátrix LED-es lámpatesteket építi be a gyár az e-autónkba. 


Miért olyan fontos, hogy LED-es fényszórók vannak az autónkban? 

Ez közlekedésbiztonság tekintetében egy nagyon fontos részlet. Hiszen a halogén lámpatestek 1000 lumen körüli értékkel rendelkeztek, amelyek körülbelül 100 méterre világították meg az utat előttünk. Ezzel szemben a modern LED-es fényszórók akár 6000 lumenes értékkel is bírnak. Azért ez nem kicsi különbség. Ez pedig a megvilágított út hosszában is megmutatkozik, amely akár a 600 métert is elérheti. Ez azt jelenti, hogy jóval korábban észlelhetjük az előttünk haladó vagy álló járműveket. Így jóval több reakció idő áll rendelkezésünkre. Ráadásul az ilyen típusú fényszórók, jóval szélesebb fénykévével világítják meg az utat és annak szélét, vagyis nagyobb eséllyel vesszük észre az ott álló, vagy haladó gyalogosokat, bicikliseket, esetleg átszaladni kívánó állatokat. 


A dinamikus adaptív LED-es fényszórókon kívül milyen extrák állnak még rendelkezésünkre? 

A Ford Puma Gen-E elektromos autóhoz csak egy hajtásláncot választhatunk, amely egy 168 lóerős elsőkerék hajtású elektromotort és egy 43 kWh-s akkumulátort kombinál. Amennyiben úgy döntünk, hogy a jobb felszereltségi szintet választjuk, akkor nemcsak komolyabb fényszórókat kapunk, hanem jobb minőségű B&O hangrendszert is. A Premium felszereltséghez motoros csomagtérajtó és kulcs nélküli ajtónyitás is jár. De ebben az esetben nem 17, hanem formatervezett 18 colos kerekeket kapunk, bár opcionálisan 19 colos felniket is rendelhetünk. Ekkor legalább kétkézzel kapaszkodhatunk a kormánykerékbe, hogy az úton tudjuk tartani e-autónkat. További lehetséges extrák közé tartozik a panorámatető, a téli csomag, amely fűthető első ülésekkel és a kormánykerékkel kényeztet minket.


bottom of page