Napjainkban attól hangos a nemzetközi sajtó, hogy az autógyártás következő nagy összeborulása van kibontakozóban. A Nissan és a Honda egyesüléséről van szó. Azt még nem tudni, hogy ez milyen mértékű lesz, de az már biztos, hogy a felek azon dolgoznak, hogy közösen tovább gyorsítsák a szén-dioxid-semlegesség és a közlekedés balesetmentes megvalósítását célzó kezdeményezéseiket. Elsősorban olyan területeken szeretnének együttműködni, mint a környezetvédelmi technológiák, villamosítás és szoftverfejlesztés. Aztán, hogy ez elegendő lesz arra, hogy a Nissan megmeneküljön a megszűnéstől, azt majd a jövő eldönti. Ennek árnyékában a Honda folyamatosan fejleszti modelljeit, aminek eredménye az egyik kompakt városi terepjárójuk tavalyi piaci bevezetése volt, mégpedig a ZR-V megjelenése. A Honda számára rettentően fontos ez a modell, ezért még a négyszeres Forma-1 világbajnokával Max Verstappennel is készítettek egy fényképsorozatot, hogy népszerűsítse a ZR-V-t.
Milyen formával rendelkeznek a Honda ZR-V fényszórói?
A ZR-V egyértelműen felismerhető, hogy melyik autógyártó modellje. Viszont egy valami hiányzik ebből a járműből, mégpedig az egyediség, az érzelem. Nem vált ki semmilyen érzést. Formatervezett, ez tény, de ha odaállunk az autó mellé, nem mondanám azt, hogy nekem ez az Honda kell. Nem azért mert szükségem van rá, hanem mert "akarom". Pedig a Honda tud ilyen autókat gyártani. Elég ha csak a Honda NSX-re vagy a Prelude-ra gondolunk. Na, de térjünk vissza a ZR-V-hez. Ennek az autónak az egyik büszkesége az automata sebességváltóval kombinált full hibrid hajtás. A többi pedig csak a körítés, a dizájn. Az autó orrán nem egy vékony fényszóró található, mint a legújabb kínai autókon, mi egyébként napjainkban a trend. Mint például a Zeekr X elektromos autó lámpatestei. Ultra vékony nappali menetfénnyel rendelkezik és ezáltal az autó megjelenése is nagyon trendi. Ha összehasonlítjuk a két autó formáját, akkor a Honda nem jön jól ki ebből. A japánok ezzel szemben egy fényszóró házba építették be a modell összes szükséges fényforrását, amely elég unalmas külsővel rendelkezik. Valljuk meg őszintén a hátsó lámpák se lettek túl egyediek. Mintha ott pláne elfogyott volna a fejlesztők kreativitása, és az első szériás Q7-es Audi hátsó lámpáját másolták volna le.
Amit a Honda SENSING biztonsági rendszeréről tudni érdemes
A Honda a biztonság fokozása érdekében kifejlesztett egy SENSING névre hallgató rendszert, amelyet minden ZR-V alapfelszereltségében megtalálunk. Ennek része a világítástechnológia is. Ennek köszönhetően modern, fejlett biztonsági funkciók támogatják vezetésünket, ha ezt a modellt választjuk. Mit jelent ez pontosan? A rendszer részét képezi például az adaptív sebességszabályozó, az aktív sávelhagyásra figyelmeztetés vagy a forgalmi dugó asszisztens. Ennek a rendszernek a része az adaptív távolsági fényszóró, amely automatikusan állítja a fénykévét, így mindig a megfelelő megvilágításban lesz részünk, ami az utat illeti, de közben nem vakítunk el senkit. Sem az előttünk haladókat, sem pedig a velünk szemben közlekedőket sem. Sőt a rendszer része a kanyarfény is, aminek köszönhetően jobban beláthatjuk a kanyarokat. De kapunk holttérfigyelő funkciót is. Ebben a rendszerben semmi különleges nincs, ezeket a funkciókat szinte az össze márka tudja, csak más nevet adnak nekik.
A különböző felszereltségek esetén milyen világítástechnológiát nyújt számunkra ez a Honda?
A Honda a ZR-V esetén három felszereltségi szintet kínál számunkra. A fényszórók esetében az Elegance és a Sport elnevezésű változatok ugyanazt nyújtják. Az Advance szint az amely már tartalmazza az adaptív fényszórókat és az automatikus magasságállítást. Ezért viszont 18.480.000 Forintot kell fizetnünk. Ha az alacsonyabb felszereltségek közül választunk, akkor ez nem áll rendelkezésünkre. Ebben az esetben LED-es nappali menetfény, LED-es hátsó lámpák, LED-es első irányjelzők, automatikus távolsági fényszórók, automatikus fényszóró le- és felkapcsolás lesz az autónkban. Az utóbbi funkcióhoz kisérő és üdvözlőfényt is kapunk. A legolcsóbb változatért 16.480.000 Forintot kell a kereskedésben hagynunk, a Sport változatért pedig 900.000 Forinttal többet. Tehát azért, hogy adaptív LED-es fényszórók világítság meg előttünk az utat, akkor azért akár 2 millió Forinttal többet kell kifizetnünk. Azért ez nem kevés összeg, de a biztonság az első. Az autógyártók is tudják ezt, ezért is árazzák a modelljeiket így.
A modern fényszórókon kívül mit kínál még a Honda ZR-V?
A Honda esetében a kidolgozás és az anyagok mindig a legjobb minőségűek. De ez a Civic alapú SUV nem kapott hatalmas csomagteret. Alapesetben 380 literes, amelyet a hátsó ülések lehajtásával 1312 literesre növelhetünk. Lehetett volna kicsit nagyobb is, de a csomagtérben található négy rögzítő fül dicséretes. Sőt, a négy fényforrásnak köszönhetően ez a csomagtér valószínűleg az egyik legjobban megvilágított a szegmensben. A belső térben a megszokott hondás enteriőr fogad minket. Az ülések kellően kényelmesek és az oldaltartásuk is megfelelő. A vezetőülés pedig elegendő lábteret biztosít akár 1,95 méteres magasságig. Hátul 1,85 cm magasságig megfelelő a hely, elegendő térd-, fejtér fogad minket. Nem beszéltünk még az autó méretéről. 1,62 méter magasságával, 1,84 méter szélességével, 4,57 méter hosszával és 2,66 méteres tengelytávjával a kompakt ZR-V pontosan a HR-V és a CR-V között helyezkedik el a Honda jelenlegi SUV-kínálatában. A Honda ZR-V csomagtér ajtaja is vezérelhető a lábunkkal. Ez megkönnyíti a be- és kirakodást. Csak a hátsó lökhárító alatt kell tartanunk a lábunkat a csomagtartó kinyitásához és a „walk-away” funkció automatikusan kinyitja vagy bezárja a csomagtérajtót.