top of page

A Hyundai legújabb mini e-autójának hatalmas szemei

A Hyundai Európában Inster néven egy új e-kisautót mutatott be. Eddig inkább crossoverek, SUV-k, nagyobb mérettel rendelkező modellek voltak azok, amelyekre a márka a hangsúlyt fektette. Ez most teljesen megváltozott az Insterrel. De ez nemcsak a Hyundaira érvényes. Hiszen a Mini, a Fiat az 500e-vel is ebbe az irányba fejleszt. Sőt a Renault is felszállt erre a vonatra, hiszen a Renault 5 és a 4 E-Tech elektromos változata is harcba száll a környezettudatosan közlekedők kegyeiért. Bár azt érdemes megemlíteni, hogy az Inster nem teljesen új fejlesztés. Koreában és Indiában belsőégésű motorral Hyundai Casper néven fut már jó ideje egy ilyen modelljük, amit kicsit átszabtak és voilá, készen is az új elektromos kisautó Európa népe számára. 





A Hyundai Inster is hatalmas méretű nappali menetfénnyel véteti magát észre

Ha megnézzük a Project Maybach elnevezésű hatalmas luxusautót, akkor annak elején is reinkarnálódott IFA lámpákat találunk. Az igaz, hogy a Maybach elején nem néz ki olyan viccesen, hiszen az autó méretéhez tökéletesen illeszkedik a lámpa átmérője. Na de akkor az Inster elején mit keres ekkora lámpatest, hiszen ez az e-autó 3,83 méteres hosszával majdhogynem fele akkora, mint a már említett Maybach. Az igaz, hogy ezáltal sokan felfigyelnek erre az e-autóra. A karakteres LED-es nappali menetfény nem az egyetlen különleges fényforrás ezen az autón. Hanem a pixel-formájú irányjelzők és hátsó lámpák is nagyon eltérnek a mostanában alkalmazott formavilágtól. Attól még lehet, hogy sokunk számára mindez nagyon szimpatikus lesz. Azt gondoljuk, hogy a hátsó pixel-formájú lámpasor kicsit erőltetett és nem illik az Inster külsejéhez, amelyből még egy Cross elnevezésű változat is készül. De ezzel az e-autóval sem fogunk sarat dagasztani, mint ahogyan sok crossoverrel sem. Ezen állítás alól talán csak a Mercedes G580 a kivétel. 


Milyen fényszórókat kapott a Hyundai Inster? 

De térjünk is vissza a Hyundai pici elektromos autójához, amely biztosan nem a Mercedes G-osztályától fog vásárlókat elcsábítani, hanem inkább a Dacia Springtől vagy a Citroën ë-C3-tól. A francia modell színes egyéniségével kiemelkedik a városi utcaképből, ez a Dacia elektromos kisautójáról már nem mondható el, amely inkább árával szeretne hódítani. Ezzel szemben a Hyundai Inster megpróbálja mindkét közvetlen konkurensétől elvenni az adúászát. Hiszen ezekkel a fényszórókkal és a kedvező árával mindkettő autógyártónak komoly fejtörést fog okozni. 3,83 méteres hosszával közel 25 centimétert nőtt koreai társához képest, de a dizájn szinte teljesen megegyezik vele. Az elejét és a hátulját a pixel-formájú lámpatestek uralják és a hatalmas kerek nappali menetfényt pedig úgy tervezték, hogy egyformán merészek és figyelemfelkeltők legyenek. Sajnos azért a Hyundai is hozott áldozatot a költséghatékonyság oltárán, mivel az alapváltozat fényszórói csak este mutatnak jól. Miért? Mert az Inster alapkivitelben halogén fényszóróval rendelkezik, a modern LED-technológiával felszerelt fényszórók pedig csak opcionálisan elérhetők. De ha egy nagyobb felszereltséggel rendelkező változatot választunk, például a Cross-t akkor már LED-es lámpatest világítja meg a haza felé vezető utat. Az azért elég kiábrándító, hogy egy teljesen új elektromos autó, amely 2024-ben kerül először az európai szalonokba, halogén fényszórót kap. Még ha azzal találkoznánk, hogy a Tata legolcsóbb benzines változatát ezzel az elavult technológiával rendelkező fényforrással szerelik, és ennek megvan az ára, akkor talán az elfogadható lenne. De egy új elektromos hajtáslánccal rendelkező Hyundai esetén?   


A Hyundai Inster a fényszórókon kívül rejteget még valamilyen meglepetést? 

A Hyundai a piaci bevezetésekor két különböző motorral és két akkumulátormérettel kínálja ezt a kis elektromos autót. Az elektromos hajtás 400 voltos feszültséggel működik, mint a Hyundai Kona Elektro esetében, és nem pedig 800 voltos, drágább, az Ioniq 5 és 6 által használt rendszerrel. A Hyundai Inster alapváltozata 97 lóerős teljesítménnyel és 42 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amivel a gyártó szerint nagyjából 300 kilométert tudunk egy töltéssel megtenni. Ez azért kellően elegendő, hogy a városban elintézzük a teendőinket. De már nem igazán elég, ha a városon kívül is van dolgunk. Az Inster végsebessége autópályán 140-150 km/h körül van. Ilyen tempóban haladva, már, ahol ez engedélyezett, a fogyasztás természetesen sokkal magasabb. A nagyobb változat 115 lóerős teljesítménnyel és egy 49 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amellyel már körülbelül 350 kilométert tehetünk meg egy töltéssel. De ez a különbség nem különösen jelentős.


Pixel-formájú hátsó lámpákat és kerek fényforrást is találunk a kisautó hátsó részén

A Hyundai Inster hátulján a Hyundai Ioniq 5-re és 6-ra emlékeztető hátsó lámpák találhatók. Az, hogy ez a költséghatékonyság jegyében történt, vagy esetleg ezzel is utalni szeretne a márka a nagyobb modellek megjelenésére, az rejtély. Egy biztos, hogy a különleges hátsó lámpák alatt az első nappali menetfény mintájára hátul is találunk kerek lámpatestet. A Hyundai fejlesztőinek annyira megtetszett ez a fényforrás, hogy úgy gondolták hátra is tesznek belőle. 


bottom of page