A Maserati idén ünnepli fennállásának 110. évfordulóját. Gratulálunk! A márkát 1914-ben alapították Bolognában, Olaszországban. Azt, hogy egy ízig-vérig olasz márkáról van szó, már az emblémából tudhatjuk, hiszen a logó az olasz város nevezetességét örökítette meg, mégpedig a híres Neptun-kútat. A márka születésnapjának méltó megünneplése érdekében a Masareti egy egyedi modellt dobott piacra, mégpedig az MC20 Tributo Modenese-ét. A Maserati MC20 fejlesztésének középpontjában egyébként is az elegancia, a kifinomultság, és az aerodinamikai hatékonyság áll. Az autó külsejének minden ívét és kontúrját aprólékosan megtervezték, hogy optimalizálják a légáramlást és fokozzák a teljesítményt, ugyanakkor látványos megjelenést hozzanak létre. Ez teljes mértékben sikerült.
A Maserati MC20-as szupersportautó hűtőrácsát LED-es fényszórók fogják közre
A Maserati egyedi megrendeléseket gyártó részlege kapta azt a megtisztelő feladatot, hogy a kerek évforduló alkalmából megalkossák ezt különleges modellt, amelyet egyedi színvilág jellemez. A kék, a fekete és a sárga kombinációja Modena város címerének színeit használja. Az égszínkék és a fekete szín uralja az áramvonalas karosszériát, ráadásul nem csak a hűtőrácsban és a B-oszlopokon lévő embléma, valamint a hátsó Maserati felirat ragyog sárgán, hanem az egész karosszériát körbefutó hangsúlyos csík, az oldalsó MC20 felirat háttere és a féknyergek is. Ezáltal brutális lett az egyébként is csodaszép autó külső megjelenése. Ezt a hatást csak fokozzák a rendkívül jó megrajzolt fényszórók. A jellegzetes Maserati hűtőrács, amelyet elegáns LED-fényszórók szegélyeznek, megadja az autó dinamikus és határozott kiállásának alaphangját. Az utastérben pedig prémium anyagok és a gondos kivitelezés harmóniája az exkluzivitás érzetét fokozza.
Stílusos fényszórókat kapott a Maserati MC20-as
A Maserati jellegzetes hűtőrács kialakítása feltűnő megjelenést kölcsönöz az MC20-nak. Ez a hűtőrács a márka gazdag történelme előtt tiszteleg, miközben funkcionális célt is szolgál, segítve a motor hűtését. Ezt a stílusos hűtőrácsot fogják közre a fényszórók. Pedig ez nem mindig volt így, hiszen a márka első modellje a Tipo 26B ugyanolyan hatalmas kerek halogén fényszórókkal rendelkezett, mint a többi autógyártó. Mikor szemben állunk ezzel szupersportautóval akkor láthatjuk, hogy a fényszórók milyen tökéletesen beleolvadnak a gyönyörűen megrajzolt és ezáltal letisztult formavilággal rendelkező karosszériába. Sok esetben amikor egy kis szériában gyártott sportautóról van szó, akkor az olyan részletek, mint a fényszóró, nem az autóhoz készülnek. De ebben az esetben nem erről van szó, hiszen a Maserati mérnökei olyan fényszóróformát alkottak, amely nem csak a szupersportautó megjelenését hangsúlyozza, hanem ezáltal az aerodinamikai együttható is alacsony maradt. Az MC20-as Maserati természetesen LED-es világítástechnológiát kapott. A vékony, lapos LED-es fényszórók és a hátsó lámpák modern megjelenést kölcsönöznek a járműnek, miközben hangsúlyozzák a márka összetéveszthetetlen stílusát. A gyári adatok szerint a LED-es fényszórók körülbelül 30.000 munkaórán keresztül világítják majd meg hatékonyan az MC20-as előtt az utat. A LED-es nappali menetfény a lámpa alsó és felső részében kapott helyet, sőt a távolsági-, a tompított fény és az index is ebben a fényszóróházban található.
Egyedi hátsó lámpák teszik különlegessé a Maserati hátsó részét
A gyár mérnökeitől nemcsak az első fényszórók kaptak kiemelt figyelmet, hanem a hátsó lámpák is nagyon trendire sikerültek. A hátsó lámpák szintén modern megjelenést kölcsönöznek ennek a különleges szupersportautónak, miközben lépést tartanak a márka összetéveszthetetlen stílusával. Az már szinte magától értetődik, hogy ebben a kategóriában a hátsó lámpák is LED-es technikával büszkélkednek, ennek köszönhetően megfelelő reakció idő áll a Maserati mögött haladó számára. Szüksége is lesz rá, hiszen az MC20-as a legmodernebb fékrendszert kapta.
A Maserati nemcsak stílusos fényszórókkal látta el az MC20-ast, hanem iszonyatosan erős motorral is
Az MC20-as Maserati hathengeres motort kapott, amely 630 lóerővel rendelkezik, ez a teljesítmény pedig 2,9 másodperc sprintet tesz lehetővé nulláról százra. Lenyűgöző! Főleg annak függvényében, hogy az autó önsúlya nem több, mint 1500 kg. Ez annak is köszönhető, hogy az autó karosszériájának elkészítéséhez szénszálat is használtak. A Maserati tapadása lenyűgöző, pedig nincsen hatalmas légterelők, diffúzorok rajta. Az olasz márka mérnökei különféle légcsatornákkal látták el az MC20-ast. Ezek pedig biztosítják a szükséges leszorító erőt, illetve megakadályozzák a bosszantó turbulenciát.
Ezért a Maseratinak kevés ellenfele van az autópályán. Viszont aki ebben az esetben nem fóliáztatja le az autó elejét, annak később komoly meglepetésekben lehet része. Hiszen a karosszéria tele lesz apró kavicsfelverődésekkel, illetve a fényszóró is berepedhet. Ezért mindenképp érdemes minimum a fényszórókat lefóliáztatni. De, ha mégiscsak berepedt az első lámpatest, akkor a legjobb, ha a ReflektorKlinika fényszóró szakműhelyéhez fordulunk, ahol gyári alkatrészekkel gyorsan és szakszerűen megjavítják, hogy utána újra élvezhessük a brutális kigyorsítás élményét. Ne feledjük, ahhoz, hogy az MC20-as fényszóróihoz hozzáférjünk az első lökhárítót le kell szerelnünk, amit ha magunk végzünk el és nem vagyunk szakemberek, akkor esetleg nagyobb bajt is csinálhatunk, amennyit a végén spóroltunk volna. Ezek pedig biztosítják a szükséges leszorító erőt, illetve megakadályozzák a bosszantó turbulenciát.