A Tiguan a VW egyik legnépszerűbb modellje. Ezért nagyon alapos tervezés előzte meg a bemutatását. Hiszen a VW konszern szinten nem produkál sikeres gazdasági mutatókat. Ez azt is jelenti, hogy egy ilyen fontos modellel semmiképpen sem nyúlhatnak mellé, mert az csak tetézné a bajt. Ezért a Tiguan harmadik generációja komoly műszaki újításon ment keresztül, amellett, hogy megőrizte korábbi vonásait. Ennek megfelelően azonnal felismerjük, hogy ez a Tiguan a korábbi változatok új képviselője. Ennek köszönhetően a mérete és a csomagtartó térfogata csak kis mértékben változott. A hossz 30 mm-el bővült, így összesen 4539 mm ennek a crossovernek a hossza. Míg a szélessége és a tengelytávja változatlan maradt: 1842, illetve 2680 mm. Az új Tiguan is megkapta a Volkswagen MQB moduláris rendszerét. De ezt a VW odaadja más gyártóknak is. Például erre épül a legújabb Mahindra is, amely hamarosan Európában is bemutatkozik. Az igaz, hogy az a jármű tisztán elektromos hajtást kap majd. A Tiguan nem. Az is tény, hogy kontinensünkön nem olyan arányt képviselnek az új autók eladási statisztikáiban az elektromos autók, mint például Kínában, ahol ez az arány már az 50%-ot közelíti. Európában ez átlagban 20% körül mozog. Nálunk a PHEV modellek a legnépszerűbbek. A harmadik generáció esetén is lesz VW Tiguan Allspace is, de a jövőben VW Tayron névre hallgat majd. Ez a modell valójában Kínából származik, és az ottani piacra készült. A külső és belső részletek nem sokban térnek el a Tiguanétól.
Milyen fényszórókat kapott az új VW Tiguan?
A Tiguan a 2007-es piaci bevezetése óta a crossover kategória egyik legnépszerűbb tagja. Csak az elmúlt két évben a Volkswagen 1,2 millió darabot tudott eladni belőle világszerte. De ha megnézzük, hogy a megjelenése óta ez a darabszám 7,5 millió, akkor már értjük, hogy miért nem nyúlhattak mellé az autó tervezői. Ennek fényében sokkal trendibb külsőt kapott a modell. Most már az ívek, görbületek határozzák meg az autó megjelenését, nem pedig az egyenes vonalak. Ehhez igazodnak a fényszórók is, amelyek sokkal vékonyabbra lettek húzva, mint az előző generáció esetén. Ez meg is látszik a légellenállási együtthatón is, amely 0,33-ról 0,28-ra csökkent. Ez pedig nagyban befolyásolja az üzemanyag fogyasztást. Európában az elmúlt években magas a benzin és a gázolaj ára, ezért ez nagyban kihat egy modell sikerességére. Ehhez járulnak hozzá a formatervezett fényszórók is. A VW Tiguan új arculatát új LED-lámpatestek ékesítik, amelyek alapesetben LED-es világítástechnológiát rejtenek. De rendelhetünk hozzá adaptív IQ.Light HD mátrix fényszórókat is. Ezek a fényszórók 38 400 egyedileg vezérelhető LED-el rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik az út optimális adaptív és tükröződésmentes megvilágítását.
Milyen hátsó lámpákat kapott az új Tiguan?
Természetesen a hátsó lámpákat is újra rajzolták a márka fejlesztői. A két hátsó lámpát a komfortosabb megjelenés kedvéért összekötötték egy vékony LED-csíkkal, amelyet csak a márkalogó szakít meg. Amennyiben Prime felszereltségű Tiguant választunk, akkor a szériafelszereltség keretében LED-es hátsó lámpákat kapunk. Amennyiben a közel 2 millióval drágább Elegance felszereltség mellett döntünk, akkor már olyan LED-es hátsó lámpák fogják a mögöttünk haladókat figyelmeztetni, ha fékezünk, amely 1 fajta animációval van ellátva. Aki ismeri a legújabb Audi modelleket, annak ez a rendszer már nem ismeretlen. De ott nem csak egy fajta animációt állíthatunk be, hanem jóval többet. Ettől függetlenül a Tiguan hátsó lámpái igen tetszetősre sikerültek.
Miért érdemes az új Tiguanhoz az adaptív LED-es fényszókat megrendelni?
A VW mérnökei szinte minden területen továbbfejlesztették a Tiguant. A VW számára oly fontos crossovert a tisztán elektromosan 100 km körüli hatótávolságú új hibrid hajtások minden eddiginél hatékonyabbá teszik. Sőt most először lesz az alapfelszereltség része az egyenáramú gyorstöltés is. Sajnos ez nem mondható el az IQ.Light HD mátrix fényszórókról. Az opcionálisan elérhető mátrix fényszórók lámpatestenként több mint 19 000 egyedileg vezérelhető LED-el javíthatják az éjszakai láthatóságot. Mit jelent ez pontosan? Azt már többször említettük, hogy ez a világítástechnológia leárnyékolja a lámpatesteink fénykévéjét. Ezáltal az előttünk haladókat nem vakítjuk el, sőt a szembe haladókat sem. Sőt, amennyiben autópályán haladunk ez a típusú fényszóró nem világít a pálya másik oldalára. De nemcsak ez az előnye, hanem az, hogy segítségével jóval messzebb világítja meg az utat előttünk. De ha egy útfelújításon haladunk keresztül, akkor is a segíti a közlekedésünket, hiszen pontosan azt az egy sávot világítja meg számunkra, amin haladunk. Semmi mást. Lakott területen belül a távolsági fény is automatikusan tompítottra vált.