Az Audi A4 már 30 éve a középkategóriás járművek egyik legismertebb és legelismertebb képviselője. Kombiként különösen népszerű. Az ingolstadtiak 1994-ben döntöttek úgy, hogy a már akkor nagyon sikeres Audi 80-at átnevezik A4-re. Most mintha ugyanez történne, hiszen az elektromos járművek előretörésével az Audi újra kilép a komfortzónájából, és szépen lassan a teljes modellpalettáját át fogja nevezni. Ennek a része a mostani változtatás is. A páros számmal rendelkező modellek kizárólag elektromos járművek lesznek, a páratlan számmal feliratozott változatok pedig belsőégésű motorokat kapnak. Ezért az A4-ből A5 lett. A szokásos modellfrissítés keretén belül az A4-es Audi nemcsak új megnevezést kapott, hanem azért meg is újult. Ez a méretében is észrevehető. Az új Audi A5-ös hossza: 4829 mm, szélessége: 1860 mm, magassága pedig: 1444 mm. A sportos, elegáns vonalak megmaradtak, de dinamikusabb sziluettet kapott az autó. A modern és innovatív fényszórók olyan jellegzetes megjelenést kölcsönöznek ennek a járműnek, hogy az egyszerre áraszt erőt és kifinomultságot. Az új fényszórók alapkivitelben full LED-esek. Ha stílusos digitális nappali menetfényt vagy mátrix LED-es fényszórókat szeretnénk, akkor azt külön kell megrendelnünk.
Milyen fényszórókkal rendelkezett az Audi A5-ös elődje?
Mielőtt az Audi az 1990-es években bevezette az A jelölést, a középkategóriás modellt nemes egyszerűséggel Audi 80-nak hívták. Az Audi 80-ból 1972 és 1994 között 5 generáció készült. A legismertebbek a B3-as és B4-es változatok voltak, amelyek megjelenése az elődei egyenes vonalaitól a lekerekítettebb karosszéria felé mutattak. Az Audi Coupé, amelyet gyakran tévesen Audi 80 Coupéként emlegetnek, szintén a B3-as sorozat alapján készült. A kupé pedig az Audi Cabriolet alapja volt. Az Audi 80-as B3-as és B4-es szériájának halogén fényszóróiban H4-es izzókat találtunk. Miért olyan fontos az, hogy milyen izzókat rejtett a 80-as Audi lámpateste? Mert ezek úgynevezett bilux-izzók voltak. Ez azt jelenti, hogy két izzószál volt az égőben. Egy a tompítottnak és egy a távolsági fénynek. Ha bekapcsoltuk a tompított fényt, csak az egyik szál világított, a távolsági fény esetében a másik izzószál világított. A lámpatesteket a Hella gyártotta a márka számára. A reflektorokat pontosan az izzószálak helyzetéhez tervezték, így megfelelő fényerőt tudott biztosítani. De nem volt ebben semmi korszakalkotó. Abban az időben a halogén lámpák jelentették a megoldást arra, hogy megvilágítsák az utat. Na de térjünk vissza a mostani középkategóriás modellhez!
Az Audi A5 OLED hátsó lámpái új szintre emelik a világítás kialakítását, a funkcionalitást és a közlekedésbiztonságát
Az Audi A5-ös limuzinja határozottan atletikus formájú, az Avant pedig a sportosság és a praktikum tökéletes keverékével nyűgöz le minket. Az aerodinamikai kialakítást tovább optimalizálták, ami nemcsak a megjelenést javítja, hanem az üzemanyag fogyasztást is csökkenti. Ehhez igazította a márka a fényszórókat is, amelyek a kor szelleméhez igazodva nagyon vékonyak lettek. Ráadásul a fényszórók megjelenése egyértelműen alátámasztja a modell innovatív megjelenését és a márka szlogenjét, ami: „Vorsprung durch Technik". Ez magyarul annyit tesz: előny a technológia révén. Ennek fényében az új A5-ös Audi jelentős fejlődést jelent a márka számára, mivel teljesen újradefiniálja a középkategóriás autók szegmensét. Mert az Audinak sikerült az A4 legjobb tulajdonságait egyesítenie az innovatív fejlesztésekkel. Ezt is jelzi, hogy a modell megkapta a márka legújabb fényszóró technológiáját, amely új aktív digitális fényjelzés az Audi Q6 e-tronnál jelent meg először. Ez a technológia szintén opcionálisan rendelhető, ugyanúgy, mint a LED-es mátrix fényszóró rendszer. A márka szerint az OLED technológia jelentősen hozzájárul a közúti biztonsághoz, mert a digitális OLED hátsó lámpák a mögöttük haladókkal már kommunikálni is tudnak. Erős kontraszttal rendelkeznek, aminek köszönhetően, ha például veszélyt tapasztalunk az úton, hátsó lámpánk is a nemzetközi vészjelzést fogja megjeleníteni.
Az Audi A5 első és hátsó lámpáinak világítása személyre szabható
Az opcionálisan rendelhető mátrix LED-es fényszórókhoz nyolc digitális fényjelzés választható. Ezzel saját elképzelésünk szerint alakíthatjuk ki az új A5-ösünk megjelenését. Ez a beállítás egyszerűen végezhető el az Audi MMI érintőképernyőjén, vagy a myAudi alkalmazáson keresztül. Ráadásul az új Audi A5 már a második generációs OLED világítástechnológiát kapta meg, tehát a legújabbat. Az első széria csak 60 szegmensből állt. A második generációs digitális OLED hátsó lámpák másodpercenként többször generálnak jeleket, mindezt hat digitális OLED panellel, amely 364 szegmensből és egy speciálisan kifejlesztett algoritmusból áll. Ez a különleges fényjelzés az algoritmus 33 felfelé és lefelé halványodó szegmensének interakciójával jön létre. Ráadásul ez a fényjelzés nem befolyásolja a fényintenzitást, tehát nem kell attól tartanunk, hogy a személyre szabhatóság befolyásolja a funkcionalitást. De ahogyan azt fentebb említettük ez a funkció nem csak azt hivatott szolgálni, hogy egyedibbé tegyük Audink megjelenését, hanem azt is, hogy a digitális OLED hátsó lámpák alkalmazásának köszönhetően most először tudunk kifejezetten a közvetlen környezetünkkel kommunikálni, ezt hívja a szakma Car-to-X-nek, ez pedig tovább javítja az autók közötti kommunikációt és a közlekedésbiztonságot.