A Mitsubishi bemutatta Európában is az Outlander negyedik generációját. Az ázsiai és az amerikai piacon ez a modell már 2021 óta kapható. Tehát nem egy teljesen új modellről van szó. Az igaz, hogy nálunk csak a konnektoros hibrid (PHEV) összkerékhajtású változat lesz kapható, amely azért kapott némi ráncfelvarrást. De nézzük is a részleteket. A hajtáslánc egy benzin- és két elektromos motorból áll, amelyek összteljesítménye 225 kW, vagyis 306 lóerő. Azért az már nem kevés. A legújabb Outlanderek 2025 elején érkeznek meg a hazai kereskedésekbe. Azt érdemes megemlítenünk, hogy ez a modell borzasztóan fontos a márka számára. Az új Outlander kiegészíti a Mitsubishi megújult termékkínálatát, és követi az ASX és a Colt modellek külső megjelenését. Az igaz, hogy sem a Colt, sem pedig az ASX nem saját modell, hanem a Renault Clio és Captur klónozott változatai. Az Outlander viszont egyedi dizájnjával és kiváló minőségével próbál kitűnni a többi crossover közül. Ehhez hozzájárul az a hatalmas első fényszóró pár is, amelyre viccesen sokan azt mondják, hogy a régi IFA teherautókon volt hasonló méretes lámpatest. Ez a kialakítás homlokegyenest szembe megy a jelenlegi trenddel. Szinte mindegyik autógyártó azon dolgozik, hogy a lehető legkisebb, legvékonyabb fényszóróval hívja fel autóira a figyelmet. Ezzel is jelezve, hogy milyen fejlett fényszóró technológiával rendelkeznek.
Milyen fényszórókkal rendelkezik a negyedik generációs Mitsubishi Outlander?
Az Outlandernek alapfelszereltség terén nem kell szégyenkeznie, ráadásul ezek nem felesleges kiegészítők, hanem a jármű számos jól átgondolt funkciót kínál, mint például az elektromosan behajtható külső tükrök, az első és hátsó parkolóradar, a 360 fokos kamerarendszer, a fényérzékelő, az esőérzékelő, az adaptív tempomat stb. Ezenfelül az új Outlander a hatótávjával is kimagaslik a többi crossover közül, amely elegendő abban az esetben, ha valamely nagyváros peremkerületében lakunk és az autót ingázáshoz használjuk, de azért vannak apróbb hibák, ami azt jelenti, hogy a Mitsubishi fejlesztőinek is lesz még dolguk, van még hova fejlődnie az új Outlandernek. Például a fényszórók méretén. Amennyiben az alapfelszereltséggel vásároljuk meg a járművet, akkor LED-es fényszórókat kapunk, amelyet a Mitsubishi a márka jellegzetes arculatához tartozó c-alakú dizájnba épített be. Mit jelent ez? A c betű felső szárán található a vékony LED-es nappali menetfény, alul pedig a ködlámpa. A c betű közepén pedig a terjedelmes LED-es tompított- és távolsági fényt kibocsátó lámpatest található. Ezek a LED-es fényszórók is hosszú élettartammal rendelkeznek, ugyanúgy, mint a többi gyártó hasonló rendszerű lámpatestei. Ráadásul ezek is a nappali fényhez hasonló színspektrumban világítják meg az előttünk lévő területet. Ez éjszaka is kellemessé és biztonságossá teszi a közlekedést. Ezeket a fényforrásokat egy krómozott rész köti össze, amelyek stílusban beleolvadnak a hűtőrácsba. A krómozott elemek sportos és trendi megjelenést kölcsönöznek a Mitsubishi nagyobbik crossoverének. Amennyiben a harmadik legnagyobb felszereltségi csomaggal rendelkező Outlandert választjuk, az Intro Editiont, akkor már nem klasszikus LED-es fényszórókat kapunk, hanem adaptív LED-es lámpatesteket, amelyeket ráadásul a márka dinamikus helyzetjelzőkkel is ellátott.
Miért nem vakítja el az Outlander adaptív LED-es fényszórója a többi közlekedőt?
Az új Mitsubishi Outlander modern lámpatestei az előttünk közlekedő és a szembejövő járműveket időben észleli, aminek köszönhetően a rendszer a fényszóróban található millió egy mikrotükrőt úgy vezérli, hogy azok abba az adott irányba ne, vagy csak korlátozott fényerővel világítsanak.
Nemcsak a fényszórók kiváló minőségűek, hanem a hangrendszer is!
Az új Mitsubishi Outlander belseje nagyvonalú belsővel rendelkezik. A kialakítás egyszerű, a kidolgozás pedig kiváló minőségű. Az Outlander nemcsak a fényszóró technológia területén nyújt kimagasló teljesítményt. A crossover head-up display-vel is rendelkezik, ha szeretnénk, sőt digitális visszapillantó tükörrel is. A márka ezenfelül különös figyelmet fordított a hangrendszerre is, amelyet a Yamahával együtt fejlesztettek ki. Két változat létezik: a „Dynamic Sound Yamaha Premium” nyolc hangszóróval és a „Dynamic Sound Yamaha Ultimate” tizenkét hangszóróval. Tökéletesen szól és felveszi a német autómárkák prémium hangrendszerével is a versenyt. Szóval a komfortos éjszakai vezetésnek semmi sem szab gátat. A modern fényszórók tökéletesen világítják meg előttünk az utat, miközben a Yamaha hangrendszere fantasztikus hangzást garantál.
Milyen hátsó lámpákat kapott az új Mitsubishi Outlander?
A fent említett ráncfelvarrás keretén belül a márka megújította az Outlander hátsó lámpáit is, amelynek formája nagyban hasonlít a Renault Rafale hátsó lámpatesteire. A hátsó lámpák között találjuk a terjedelmes csomagteret, amely normál állapotban 495 literes, de ha ledöntjük a hátsó üléssort akkor azt akár 1404 literesre is bővíthetjük. Teljesen lehajtott hátsó ülésekkel így sík rakodótér jön létre. Ráadásul a csomagtérajtó elektromosan nyílik és záródik, így kényelmes hozzáférést biztosít a benne tároltakhoz.