top of page

Felújítottuk a Maybach 57 fényszóróit

A 2000-es években hatalmas harc dúlt a luxusmárkák megszerzéséért. A Rolls-Royce és Bentley márkákat a Volkswagen és a BMW szerezte meg. Mivel a Mercedes-Benz is szeretett volna a Toyota mintájára egy luxusmárkát felmutatni, ezért ők a patinás német Maybach márkanév feltámasztása mellett döntöttek. A vállalatot 1909. március 23-án alapította Wilhelm Maybach és Ferdinand Graf von Zeppelin, amely luxusautók gyártásával is foglalkozott. Sajnos a háború után komoly anyagi nehézségei támadtak a cégnek, ezért 1960-ban a Daimler-Benz vette át a vállalat irányítását, amely aztán 1966-ban egyesült a Mercedes-Benz nagy motorgyártó részlegével, és a Maybach Mercedes-Benz Motorenbau GmbH nevet kapta. A cég 1969 óta Motoren- und Turbinen-Union Friedrichshafen GmbH néven működött, amely dízelmotorok gyártására koncentrált, a járműgyártás nem indult újra. Egészen 2002-ig, mivel a Mercedes sem akart lemaradni, nekik is fel kellett mutatni egy luxusmárkát. Ezért a Maybach márkát élesztették fel poraiból. 2002 és 2012 között a Maybach gyár ismét luxusautókat gyártott. Napjainkban sem tűnt el a márkanév, csak a Mercedes luxus változatait jelzik vele. 



Kirándulás a szupergazdagok világába

A Maybach 57 a rövidebb a Mercedes-Benz által 2002-ben újjáélesztett luxusmárka két új modellje közül. A modellnév a limuzin 5,72 méteres hosszára utal. Hatalmas. Már maga a klasszikus Mercedes S-osztály is óriási mérettel rendelkezik, de a Maybach még erre is rátesz egy lapáttal. De nemcsak a hosszúságban, hanem úgy mindenben. Ez az autó maga a prémium minőség a javából. A nagyobb testvérmodellhez hasonlóan az 57-es Maybachba is egy 550 lóerős, 5,5 literes biturbó V12-es motort szereltek. Ezzel a Maybach 57 is teljesiti a 250 km/órás végsebességet, és százas tempóra 5,2 másodperces sprintidőt garantál. Választhattuk az S verziót is, amely még izmosabb volt. Abban egy hatliteres V12-es biturbó működik 612 lóerővel. Ez 5,0 másodperc alatt gyorsítja fel a Maybach 57 S-t százra, és 275 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Gondoljunk csak bele, ez egy limuzin, nem pedig egy szupersportautó. Pedig a Maybach teljesítményét bármely sportautó megirigyelhetné. A luxuslimuzin utasterében minden megtalálható, ami szép és drága. Már csak egyetlen kérdés maradt: sofőrrel szeretnénk közlekedni vagy magunk vezetjük ezt az luxuscirkálót? Az 57-est inkább arra tervezték, hogy magunk vezetjük majd, de a 62-eshez már inkább sofőr dukál. 


Napjainkban milyen fényszórókkal rendelkeznek a Maybach limuzinok 

A mai Mercedes-Maybachokban több mint kétmillió mikrotükröt találunk. A márka például a legújabb Mercedes-Maybach S 680-as modelljébe a DIGITAL LIGHT fényszóró technológiáját szereli be, amelynek segítségével még éjszaka is ragyogó fényviszonyokat tapasztalhatunk meg. Ez a fényszóró rendszer úgy működik, mint egy projektor, és folyamatosan alkalmazkodó fénnyel reagál a változó forgalmi, út- vagy időjárási viszonyokhoz. Többek között ez a vetítési funkció és az ULTRA RANGE távolsági fényszóró is biztonságosabbá teszi a vezetési élményt. Ennek keretében a márka három nagy teljesítményű LED-et használ minden fényszóróban, amelyek fényét 1,3 millió mikrotükör töri meg. Ez járművenként 2,6 millió mikrotükröt jelent, amelyeket egy nagy teljesítményű vezérlő eszköz irányít. A járműben lévő kamera- és egyéb modern érzékelő rendszerek felismerik a többi közlekedőt, a nagy teljesítményű számítógépek pedig ezredmásodpercek alatt értékelik az adatokat, és a digitális navigációs térképeket. Ezen információk alapján irányítja a rendszer a fényszórókat, minden helyzetben úgy adja a parancsokat a lámpatesteknek, hogy azok a lehető legjobb fényeloszlást biztosítsák számunkra. A Mercedes által kifejlesztett technológiának köszönhetően a Maybach modellek figyelmeztető szimbólumokat is képesek az úttestre vetíteni. Ezzel is növelik a közlekedés biztonságát. De a rendszer arra is képes, hogy a Mercedes-Maybach a figyelmeztető jelzés mellé egy nyomvonalat is kivetít. Ez pedig a jármű szélességét jelzi, és segít mind nekünk, mind a többi közlekedőnek, hogy könnyebben megítéljék helyzetünket.


Milyen módosításokat végeztünk a Maybach 57 fényszóróin?

A tulajdonos az Egysült Államokból hozta magával kedvenc limuzinját. Mivel a tengerentúlon más az irányjelzők színe, ezért arra kért árajánlatot, hogy EU-komfortossá tegyük a Maybach fényszóróit, valamint, hogy a reflektorokat foncsorozzuk újra. De volt még egy kérése, mégpedig az, hogy a lámpatesteket vessük elektronikai tesztelés alá. Az árajánlat gyorsan elkészült, amelyet tehetős ügyfelünk köszönettel elfogadott. Ennek köszönhetően gondosan becsomagolva meg is érkeztek a Maybach fényszórói. Szakszerűen és sérülésmentesen szétszereltük a lámpatesteket, majd kicseréltük az indexeket egy új eredeti gyári alkatrészre, hogy ezután már nyugodtan lehessen vele az öregkontinensen is közlekedni. De, ahogy az árajánlatban szerepelt ezzel még korántsem végeztünk a Maybach fényszóróinak felújításával. Következett az újrafoncsorozás. Ez a ReflektorKlinika munkatársai számára rutinfeladat, még akkor is, ha egy luxuslimuzin fényszóróiról van szó. Az eljárás ebben az esetben is ugyanaz volt. Szemcseszórással fémtiszta felületet kaptunk. Ezt követte a foszfátozás, amelyet a korrózió elkerülése érdekében végeztünk el. Majd a porfestés, és a lakkozás következett. Az utolsó munkafolyamat, a magasfényű kopás- és ütésálló bevonatolás volt. Ez a munkafolyamat fémgőzöléssel, a legmodernebb PVD eljárással történt. Legvégül következett a fényszórók elektronikai tesztelése. A tulajdonos biztos akart lenni abban, hogy a fényszóró minden alkatrésze tökéletesen teszi a dolgát. A mai lámpatestek már nagyon összetett rendszer alapján működnek, ezért ez a vizsgálat abszolút nem volt felesleges. Sőt, ajánljuk mindenkinek, mert ennek köszönhetően biztosak lehetünk benne, hogy minden tökéletesen működik. Hiszen a világítás a biztonságos közlekedés egyik alappillére. Mikor ezzel is végeztünk, összeszereltük a Maybach fényszóróit és elvégeztük a tömítettségi vizsgálatot is. Természetesen minden rendben volt, ezért alaposan becsomagolva elküldtük a lámpatesteket a tulajdonosának, aki azóta is boldogan használja ezt a bámulatos luxussal felszerelt limuzint. 


bottom of page