top of page

Felújítottuk az egyik legnépszerűbb teherautó fényszóróit

A Mercedes-Benz az Ategot 1998-ban mutatta be, amelyet az LK modellcsalád utódjának szánt. Az első széria 2004-ig volt velünk, amikor is érkezett az újabb változat. Mindkét generáció nagyon közkedvelt teherautóként rótta az utakat, de nemcsak népszerűek voltak, hanem a szakma is elismerte tudásukat. Ezért a 2004-ig gyártott Atego 1999-ben elnyerte a Nemzetközi Év Teherautója díjat, amelyet 2011-ben a második generáció ráncfelvarrott változata is megkapott. A napjainkban kapható Atego 6,5-16 tonna össztömeggel rendelhető, és 4 vagy 6 hengeres motor hajtja. A népszerűségét pedig annak köszönheti, hogy ez a Mercedes teherautó az alacsony összköltséget magas szintű biztonsággal és nagyfokú kihasználhatósággal kombinálja. Pont akkor amikor az e-kereskedelem nagyban megváltoztatta a logisztika alapjait. Hiszen a vásárlók az általuk megrendelt termékeket minél gyorsabban szeretnék megkapni, illetve, ha szükséges visszaküldeni. Ebben is partner az Atego, amelyet a Mercedes egy különösen sokoldalú tehergépkocsivá fejlesztett. Mert a gondosan összeállított felszereltségével gondoskodik róla, hogy a fuvarozás minél egyszerűbb és gyorsabb legyen. Hiszen mindegy, hogy dobozos, ponyvás, vagy oldalra billenős felépítményű változatra van szükségünk, az Atego gyakorlatilag bármilyen feladatra tökéletes megoldást kínál. 




Amit a második generációs Mercedes-Benz Ategoról tudni érdemes

Ahogy azt már fentebb említettük a második generációs Atego 2004-ben a Nemzetközi Haszonjármű-kiállításon mutatkozott be. Az első generációhoz képest megváltozott az teherautó eleje. Ennek a megújulásnak a része volt, hogy az Atego új fényszórókat is kapott. Az új macskaszemű halogén lámpatestekkel sokkal karakteresebb lett a Merci teherautója. A lökhárítóban lévő fényszóró pedig sokkal modernebbé vált, hiszen korábban csak egy reflektort tartalmazott. Most több fényforrás is helyet kapott benne. Négy különböző fülkeváltozattal dobták ezt a generációt piacra, amelynek belső terét is teljesen újratervezték. Ez azt jelentette, hogy a pilótafülkét a vezető köré csoportosították. De nemcsak a teherautó megjelenésében volt változás, hanem a meghajtás is teljesen új lett. A második generációs Atego kezdetben három motorral volt elérhető. Egy 177, egy 231 és egy 279 lóerős teljesítménnyel rendelkező motor közül választhattunk. Az utolsó kettő változat Unit-Pump System technológiával, egydugattyús üzemanyag-befecskendezővel rendelkezett. De itt nem állt meg a Merci, 2005-ben egy 12 tonnás hasznos teherre optimalizált változatot mutattak be, amelyet alacsony futóművel, és 218 lóerős négyhengeres motorral szereltek. A teherautók esetében az alváz hossza is nagyban meghatározza azt, hogy mely iparágban használhatjuk. Az Atego alváza 3260 mm és 5360 mm közötti tengelytáv hosszban volt elérhető. A sofőrök kényelmét első felfüggesztés esetén laprugók, hátul pedig laprugók vagy Telligent szintszabályzós légrugózás biztosította.




Hogyan újítottuk fel a Mercedes-Benz Atego fényszóróit? 

Mivel teherautó fényszórójáról volt szó, ezért a ReflektorKlinika munkatársai kiemelt gyorsasággal kezelték a 2009-es Atego lámpatesteinek javítását, hiszen a teherautó kiesését egy bérautóval tudta a vállalat helyettesíteni. Természetesen a javítást ebben az esetben is az árajánlat elküldése és annak elfogadása előzte meg. Miután ügyfelünk elküldte címünkre a gondosan becsomagolt fényszórókat, roncsolásmentesen szétszereltük azokat. Mikor ez megtörtént, azonnal nekiálltunk a reflektorok felújításának. A teherautók fényszóróinál is a munkafolyamat szemcseszórással kezdődött, amelynek köszönhetően fémtiszta felületet kaptunk. Ezt követte a foszfátozás. Sokan azt kérdezik, hogy ezt a fázist nem lehetne-e kihagyni. Sajnos nem, hiszen ez garantálja, hogy a felületen korrózió ne üsse fel a fejét. Majd a porfestés és a lakkozás következett.




A lakkozás is egy fontos munkafolyamat, mert ebbe a rétegbe tapadnak majd be az alumínium részecskék. Tehát elérkeztünk a fényszóró felújítás utolsó szakaszába, amelynek során a magasfényű kopás- és ütésálló bevonatolás következett. Ez fémgőzöléssel, a legmodernebb PVD eljárással készült, amelynek során ahogy azt már említettük 99,99% tisztaságú alumíniumot használtunk. A folyamat során az alkatrészeket egy tartályba helyeztük, ahol 5 x 10 −5 Mbar nyomás található. A tartályban a volfrám elektródára helyezett alumínium hevítés hatására molekuláira bomlott, majd a tartályban faltól-falig történő egyenes vonalú mozgást végzett. A molekula felhőbe forgatott reflektor beleütközik az alumínium részecskékbe, amelyek az ezen lévő speciális lakkbevonaton megtapadnak. Mikor ezzel is végeztek munkatársaink összeszerelték és újratömítették a lámpatesteket. Természetesen tömítettségi vizsgálatnak vetettük alá őket, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy minden rendben van. Mikor ez megtörtént alaposan becsomagoltuk a fényszórókat és visszaküldtük tulajdonosának. Az Atego azóta is nap mint nap végzi felelősségteljes feladatát, árut szállít az ügyfeleknek.


bottom of page