top of page

Ha ezt a cikket elolvasod, biztos, hogy nem akarsz egy Bugatti Chiront, avagy miért kerül egy pár fényszóró 147.000 euróba?

Kevés olyan márka van a világon, amelynek nevével olyan szinten összeforrt az exkluzivitás és az autóversenyzés, mint a Bugatti. Elég, ha a csak az 1930-as évekbeli Bugatti Type 57 SC Atlanticra gondolunk, amely ma a világ legdrágább autója. Csak négy készült ebből a modellből. Napjainkban a Bugatti Chiron az, amelyik a legnépszerűbb modellje a márkának, mindösszesen 500 darab készült belőle. Ennek az exkluzivitásának viszont ára van, nem csak az autó megvásárlásakor, hanem az alkatrészek beszerzésekor is. Nem is olyan rég egy lengyel cég hirdetése jelent meg az eBay-en, ahol eladásra kínálnak egy pár Bugatti Chiron fényszórót. Ebben még nem is lenne semmi meglepő, de ha rápillantunk a "használt" lámpatestek árára, akkor biztosan megdöbbenünk. Ugyanis a virtuális árcédulán 147.000 euró szerepel. Mi nem megyünk bele abba az utcába, hogy mit is lehetne vásárolni egy pár Bugatti Chiron fényszóró áráért, inkább bemutatjuk a modellt. 



Amit a Bugatti Chironról tudni érdemes

A Bugatti Chiron a Veyron utódja, amelyet 2016 március elsején a Genfi Autószalonon mutattak be. A Chiron egy középmotoros, kétüléses hipersportautó, amelyet Németországban terveztek és fejlesztettek, majd a Bugatti franciaországi telephelyén, Molsheimben pedig a legyártották. De mitől olyan különleges ez a Bugatti? A Chiron volt az első közúton is használható sportautó, amelynek végsebessége meghaladta a 490 km/órás sebességet. Ez világrekord. Ennek megünneplésére a Bugatti piacra dobta a Chiron Super Sport 300+ mini szériát, amely 30 példányra volt korlátozva. Egy ilyen Bugatti ára 4,17 millió euró volt. Ha hiszitek, ha nem, ezeket a limitált szériás példányokat is hamar elkapkodták. A Chironban egy 7993 köbcentis, vagyis 8,0 literes, négyturbós W16-os motor dolgozik, amelynek csúcsteljesítménye 1479 lóerő. Ezt a teljesítményt a motor 6700 ford./percnél adja le. A karosszéria is különleges, hiszen a Chiron is szénszálas karosszériaszerkezetet, független felfüggesztést és Haldex összkerékhajtást kapott. Ebből a modellből készült több változat is, a klasszikus Chiron, a Chiron Sport, a Chiron Pur Sport és a Chiron Super Sport. Mivel már mindent eladott a Bugatti ezért már csak használtan lehet Chiront vásárolni. Gondoljunk csak bele, kifizetnénk 3.880.000 eurót egy használtautóért?


Miért kerül 147.000 euróba a Bugatti Chiron kettő fényszórója? 

De térjünk vissza a hirdetéshez. Az eladó szerint ezek fényszórók egy Chiron Super Sport 300+ Pur Sport első lámpatestei. A bizalom növelése érdekében még a fényszórók OEM cikkszámát is megadták. Ez azt jelenti, hogy a lámpatesteket nem a Bugatti gyártotta, hanem az egyik beszállító készítette a márka számára. Azt érdemes megjegyezni, hogy attól függetlenül, hogy ezek a méregdrága fényszórók szinte újak, azért csak-csak használt autóalkatrészről van szó. Azt is érdemes megemlíteni, hogy amennyiben egy Bugatti Chiron fényszórója megsérül és a tulajdonos úgy dönt, hogy cserére lesz szükség, előtte azért érdemes felkeresni a ReflektorKlinika szakműhelyét, ahol gyorsan és szakszerűen megjavítják még a Chiron lámpatesteit is és mindez nem fog 147.000 euróba kerülni. Ilyenkor felmerül bennünk a kérdés, hogy van alapja annak, mármint technológiailag, hogy egy fényszórópár ennyibe kerül? Azt kell, hogy mondjuk, hogy maga a felhasznált technológia nem indokolja ezt a hatalmas árat. Ez inkább a márkának szól. Hiszen a 4 részből álló LED-es fényszórók ugyanazt a technikát alkalmazzák, amelyeket a nagy gyártók manapság használnak. Az lehet, hogy a márka egyedileg gyártatott a Chironhoz fényszórókat és ezen fejlesztési költségeket kell megfizetni, hiszen ebben az esetben a beszállítók nem több százezer darabszámban gondolkodtak, hanem csupán 500 darabban. De ez akkor is aránytalanul nagy összeg, amibe ez a két lámpatest kerül. 


Nem csak a Bugatti Chiron fényszóróit vehetjük meg horroráron, az autó fenntartása komoly kiadással jár!

Amennyiben egy Bugatti Chiron beszerzése mellett döntünk, komoly fenntartási költségekkel is számolnunk kell. Nem csak a fényszórók kerülnek baromi sokba. Nézzünk is néhány példát. Amennyiben elveszítenénk ennek a hipersportautónak a kulcsát, akkor egy tartalék kulcsért közel 13.500 eurót kell kifizetnünk. De ne gondoljuk, hogy a féktárcsa vagy a fékbetét csere olcsóbb lenne. A féktárcsák darabja 18.000 euró, a fékbetétért pedig közel 7.000 eurót kell átutalnunk a szerviz számlájára. Ha csak egy normál éves átnézésre gurítjuk be a Bugattit a szervizbe, akkor is közel 12.000 eurót kell leszurkolnunk a kasszánál. Azért ezek nagyon komoly összegek. Bele sem merünk gondolni, mi lenne, ha valaki úgy istenesen összetöri a Chiront, akkor mekkora összeg szerepelne a számlán. 


De legalább a Bugatti Chiron hátsó lámpái egyedi megjelenéssel rendelkeznek

Arról nincs információnk, hogy a hátsó lámpa csík cseréje mekkora összeget emésztene fel. Az viszont tény, hogy a luxusautó márkák gyakran alkalmaznak innovatív autólámpákat, például modern LED-es fényszórókat vagy szemet gyönyörködtető hátsó lámpákat, hogy egyedibb megjelenést kölcsönözzenek járműveiknek, de a Bugatti szupersportautó tervezői egy nagyon merész dizájnt eszeltek ki. Egyetlen LED-es fénycsíkból hozták létre a Bugatti Chiron hátsó lámpáit. De ne gondoljuk, hogy amennyire egyszerűnek néz ki ennek a lámpatestnek a kialakítása, annyira könnyű is volt az annak megalkotása. Hiszen ennek az autónak minden szabványnak meg kellett felelnie, ugyanúgy az európainak, mind az amerikainak. Itt elsősorban az ECE R 48 2.16.2 bekezdése a,z ami fejfájást okozott a tevezőknek. Mégpedig az, hogy a kibocsátó felületek vetületeit körülvevő terület több mint 60 százalékát kell a lámpatesteknek lefedni. De a Bugatti hátsó lámpái ezt gond nélkül tudják, így megfelelnek az amerikai szabványnak is. 


bottom of page