top of page

Mintha már valahol láttuk volna a GWM Ora 07-es fényszóróinak kialakítását

Nem tudom Ti mit szóltok hozzá, de nagyon érdekes külsője van a GWM Ora 07-es modellnek. Mikor megláttuk, azonnal egy Porsche jutott az eszünkbe. Ha őszinték akarunk lenni, akkor talán egy Porsche Panamerára hasonlít leginkább az Ora 07-es. De ebben az esetben nem a sportosság került a célkeresztbe, hanem valami más. Lehet, hogy az e-autó orrán elhelyezett tojás alakú fényszórók azok, amelyek ezt a gondolatot erősítették bennünk. De, amikor jobban megnéztük ezt az elektromos járművet, akkor azért látszott, hogy egy egyedülálló külsővel rendelkező autóról van szó. Nézzük is a részleteket!



Amit a GWM márkáról tudni érdemes

A GWM rövidítése a Great Wall Motor Co. Ltd. autógyártó nevének kezdőbetűiből tevődik össze, amely vállalat tisztán elektromos meghajtású járműveket gyárt. De nem akármilyen gépkocsikat szeretne a márka készíteni. A GWM eleve iparágvezető az intelligens hálózattervezés területén, és úttörő szerepet tölt be a kulcsfontosságú technológiák, például az 5G, az önvezető funkciók és a V2X autóipari kommunikáció kutatásában és fejlesztésében. Mit jelent a V2X funkció? Ez a „vehicle to everything” rövidítése. Ez az adott jármű vezeték nélküli kommunikációját határozza meg minden olyan rendszerrel, amely hatással lehet az autóra. Ennek a funkciónak a célja a közúti biztonság és a közlekedés hatékonyságának javítása, miközben csökkenti a környezetszennyezést és energiát takarít meg.


Milyen lámpatesteket kapott a GWM Ora 07-es? 

Kína egyik különcebb márkája állítólag hamarosan nálunk is kapható lesz, de az biztos, hogy Németországban már hivatalos márkakereskedésben is megvásárolhatók a GWM modelljei. Ebben a cikkben méretileg egy Mercedes E-osztállyal konkuráló modellel foglalkozunk. Az Ora 07-es olyan modellekkel szeretne versenyezni az európai vásárlók kegyeiért, mint a BYD Seal, a Hyundai Ioniq 6, vagy a Volkswagen ID.7 és még a Tesla Model 3-at is ide sorolhatjuk. Két különböző teljesítményű akkumulátorral rendelhetjük meg az autót. Amennyiben a 402 lóerős GT modellt választjuk, akkor a 83,5 kWh-os akkumulátor körülbelül 520 kilométeres hatótávolságot garantál számunkra. Na de térjünk vissza a fényszórókra, amelyeket szinte egy az egyben lemásoltak a Porschéról. Az igaz, hogy technikában nem azt rejti az Ora 07-es fényszóróinak búrája, amit a németek a lámpatestbe építenek be. Ebben az esetben LED-es technikát kapunk, amelyek fényszóró távolság-állítással is rendelkeznek. De a féklámpa a nappali menetfény is LED-es. Viszont a hátsó ködlámpa nem kapta meg ezt a technológiát. Ez érdekes, hogy ott a hagyományos technikára alapozták a megvilágítást. Ennek ellenére kapunk „coming home" megvilágítást. A hátsó lámpák is elég érdekesek. Amikor először megpillantottuk az Ora 07-es hátsó kialakítását, akkor a hátsó lámpák esetén a korábbi Bentley Continental jutott az eszünkbe. Egyébként ez nagyon furcsa, mert a kínaiak már rég nem arról híresek, hogy lemásolják a nagy márkák egyedi alkotóelemeit. Mondjuk ezt annak tudatában, hogy a márka e-autóinak megjelenéséért Andrew Dyson felel, aki 25 éve dolgozik dizájnerként, és korábban az Egyesült Államokban a Chrysler tervezőcsapatát vezette. 


A GWM Ora 07-es fényszórói egy vezetéstámogató rendszer részei

Ahogy azt már fentebb említettük, a kerek fényszórók nagyon egyedi külsőt kölcsönöznek az Ora 07-esnek, amit a retro stílusú púpos tetővonal és a pasztellszínek még jobban kihangsúlyoznak. De ezt az autót úgy tervezték, hogy barátságos, kényelmes és könnyen használható legyen. Van még egy hatalmas előnye, ez pedig az ára. Ezt a közel 5 méter hosszú elektromos autót minimum 41.990 Euróért vásárolhatjuk meg. Ez átszámítva körülbelül 16 millió Forintot jelent. Ezért az összegért 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciát is kapunk. Ez még kedvezőbb összeg, mint ha például egy BYD Seal lenne a kiszemelt járművünk. Ráadásul ezért az árért nem csak LED-es fényszórókat kapunk, hanem egy komplett vezetéstámogató rendszert. De ez nem meglepő annak fényében, hogy a márka úttörő szerepet tölt be a V2X funkció fejlesztésében. Tehát nemcsak a Honda vagy a NIO kínál ilyen intelligens technológiai élményt, hanem az Ora is. Ez a modell 28 intelligens érzékelővel van felszerelve, köztük 1 ADAS kamerával, 5 milliméteres hullámú radarral, 12 ultrahangos radarral, 4 darab 360 fokban látó kamerával, 4 oldalnézeti kamerával és egy 3D arcfelismerő kamerával. Eközben fel van szerelve az 5G-és műholdas nagy pontosságú térképek kezelésére is alkalmas GPS-rendszerrel is. Ebbe a csomagba illesztették be az Ora fejlesztői a LED-es fényszórókat. Ennek köszönhetően még a sötétben is tökéletesen tudunk orientálódni. Sőt, a rendszer segítségével akár 600 méteres távolságból is észrevehetjük az előttünk haladókat. 


Milyen a GMW Ora 07-es belső kialakítása? 

Az Ora 07-es kicsit más stratégiát követ, mint a többi kínai e-autó. Hiszen ebben a járműben magasra helyezett középkonzollal találkozunk, amelynek tetején egy normál méretű érintőképernyő található. Nem pedig egy hatalmas kijelző uralja ezt a teret. A központi érintőképernyő elrendezése és áttekinthetősége rendben van, könnyen is használható és gyorsan reagál. De a belső tér kialakítása nagyban hasonlít egy Pagani belső elrendezésére. A vezetőülésben ülve előttünk egy második kijelző is található. Tehát kijelzőben az Ora 07-es sem szenved hiányt. Általánosságban elmondható, hogy az anyagok, és a kivitel minősége meglehetősen magas színvonalú. Nem a kínai autók belső tereivel találkozunk ebben a modellben. A lábtér viszont sokkal szűkebb, mint például az ID.7-esben, viszont az üvegpanelnek köszönhetően a térérzetünk tökéletes.


bottom of page