top of page

Újrafoncsoroztuk egy 612-es Ferrari fényszóróit

Gyermekként arról álmodozunk, hogy majd, ha felnővünk, akkor lesz egy Ferrarink. Ügyfelünknek ez az álma valóra vált. Mert egy Ferrari 612 Scaglietti boldog tulajdonosa. Sajnos ennek a gyönyörű sportautónak bemattult a reflektora, és ha már megbontottuk a fényszóróházat, akkor az abban található külső borítást is feketére fényeztük. De mielőtt rátérnénk arra, hogy egész pontosan hogyan zajlott a fényszóró felújítása, nézzük meg közelről miről is híres ez a modell. A Ferrari a 612-essel tisztelgett a leghíresebb karosszéria gyártója előtt. A Ferrari büszke a múltjára, és azokra, akik naggyá tették ezt a márkát. Ezért is nevezték el ezt a modellt, az egyik híres karosszéria építőjükről, mégpedig Sergio Scagliettiről, aki az 1950-es években készített álomszép Ferrarikat. A 612-es egy klasszikus gran turismo, amely a Ferrari értelmezésében egy luxuslimuzin és egy sportautó kombinációja. Olyan ellenfelekkel kellett ennek a GT-nek megküzdenie, mint az Aston Martin DB9-es, a Bentley Continental GT vagy a Mercedes CL 65 AMG. Természetesen a múltjával, az árával és a teljesítményével még ebből a körből is kimagaslik a 612-es. 



Mitől olyan különleges a Ferrari 612 Scaglietti? 

A márka rajongói szerint egy Ferrarinak pirosnak, irgalmatlanul sportosnak és brutál jó hangzásúnak kell lennie. A 612 Scaglietti ezen ismérvek szinte tökéletes szimbiózisát alkotja. Olyan, mint egy fine dining étel, van benne mindenből egy pici, és a végén egy tökéletes egyveleget kapunk, ami ráadásul borzasztóan finom. Természetesen a 612-esből adtak el a maranellóiak fekete és szürke színű változatot is, de azért egy Ferrari legyen tűzpiros. A modellt Pininfarina tervezte, amely a Ferrari 375 MM vonalait idézi meg számunkra. Ha megnézzük az autót oldalról, akkor egy hatalmas motorháztetőt látunk, a karosszéria íve pedig a tetőn keresztül ívesen átvezet minket az autó hátsó részéhez. Gyönyörű, és ha azt is számításba vesszük, hogy ez egy 2+2 üléses sportautó, akkor meg pláne hatalmas elismerést érdemel a tervező. A motor az első tengely mögött kapott helyet, és a négy utas mögött pedig egy pici csomagtartó található, amely 240 literesre sikerült. De ez a sportautó eleve nem arra született, hogy a családdal és az összes csomaggal egyhetes kirándulásra menjünk. De azért nem kell kétségbe esnünk, mert a golf készlet azért befér. A Ferrari 612-es 4,90 méter hosszú, 1,96 méter széles, 2,95 méteres tengelytávval rendelkezik és az alumínium karosszéria ellenére körülbelül 1,9 tonnát nyom. De ez nem látszik, nincs az az érzésünk, hogy jaj egy batárral van dolgunk, sőt. Ráadásul ez a sportkupé nagyon könnyen vezethető. 





Ennek a Ferrarinak nemcsak a fényszórója, hanem a motorja is egy remekmű 

A ReflektorKlinika szakműhelye fényszórók javításával, felújításával foglalkozik, de egy Ferrari esetén nem mehetünk el szó nélkül a motor mellett sem. Hiszen az is egy remekmű. Ráadásul mai szemmel nézve ez egy dinoszaurusz, hiszen ebben a sportautóban még egy V12-es dübörög. A 65 fokos V12-es motor 5748 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkezik. Ez a V12-es motor a Ferrari motortervezés csúcsát képviselte, különösen a szívó- és kipufogó csonkok jobb folyadékdinamikai jellemzőinek köszönhetően. Ezért 7250 ford./percnél 540 lóerőt szabadít az aszfaltra. Ez az olasz gran turismo manuális hatfokozatú és F1A néven ismert új generációs elektrohidraulikus váltóval is kapható volt.





Milyen fényszórókat kapott a Ferrari 612? 

Pininfarina gyönyörű fényszórókat rajzolt a 612-esnek. Olyan mintha ennek a sportautónak mandula szemei lennének, csak éppen nem vízszintesen, hanem függőlegesen helyezte el a mester a lámpatesteket a karosszéria elején. A drámai hatást pedig azzal fokozta, hogy egy búra mögé rejtette a fényforrásokat. Középen kapott helyet a xenon fényszóró. Felette pedig kicsit srégen helyezkedik el a kerek index. A különlegességét az is fokozza, hogy a búra alatt még egy takaró lemez található, amelyet az autó karosszériájának színére fényeztek, de voltak, akik pont egy másik színt választottak, ezzel is kiemelték a fényszórókat. A fényszóróbúrának köszönhetően a lámpatestek szépen követik a karosszéria ívét, és ezáltal az aerodinamikai együttható is alacsony maradt. A fogyasztásról pedig egy V12-es motor esetén nem igazán illik beszélni. Ebben az esetben a forma és a megjelenés sokkal fontosabb volt. 





Hogyan újítottuk fel a Ferrari 612 Scaglietti fényszóróit? 

Miután ügyfelünk elküldte számunkra ezeket a mandula formájú fényszórókat, roncsolásmentesen szétszereltük. Ezt követte a vetítő lencse polírozása, mert az is javításra szorult. Mivel az ügyfelünk kifejezetten kérte, hogy a fényszóróban található dekor belsőt feketére fényezzük, ezért ezt a munkafolyamatot is elvégeztük. Eltávolítottuk a korábban felvitt piros színt, és fekete fényezéssel láttuk el a takarólemezt. Ezekután nem volt más hátra csak a foncsorozás, mivel a reflektor bemattult. Ebben az esetben is a reflektor foncsorozásnak menete a következő volt. Szemcseszórással fémtiszta felületet hoztunk létre. Ezt követte a foszfátozás. Sokan kérdezik tőlünk, hogy erre miért van szükség. A korrózió elkerülése érdekében kell ezt elvégeznünk. Természetesen most sem maradt el a porfestés, és a felület lakkozása sem. A magasfényű kopás- és ütésálló bevonatolás a következő munkafolyamat. A ReflektorKlinika munkatársai ezt fémgőzöléssel, a legmodernebb PVD eljárással végzik. Ezen eljárás során a lakkrétegbe beletapadnak az alumínium molekulák, és ettől tartós és szépen csillogó felületet kapunk. A reflektor ennek köszönhetően még sok éven keresztül veri vissza a rá vetülő fényt. Mikor ezzel végeztünk újra tömítettük a fényszórót, majd összeszereltük. A tömítettségi vizsgálatot is elvégeztük és mikor az rendben volt, gondosan becsomagoltuk a lámpatesteket és visszaküldtük a tulajdonosának. Nagyon tetszett neki a fekete dekor belsővel rendelkező felújított fényszóró.


bottom of page